Kuinka moni äänestäjä on oikeasti tajunnut että melkein kaikki Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaat ovat uskonnon jäseniä, luterilaisen valtionkirkon jäseniä ja siis lähtökohtaisesti uskoa tunnustavia höppänöitä. Sellainen hupsuus ei vakuuta että heillä olisi juurikaan järkeä päässään.

Kuinka moni äänestäjä on tajunnut, että kampanjasta toiseen, Kokoomuksen käyttöönottama kampanjaslogan tai kampanjanimike, tarkoittaa aina käytännössä päinvastaista kuin sana normaalikielessä.

Nyt eduskuntavaaleissa, Kokoomus kampanjoi sanalla KORJAUSLIIKE. Todellisuudessa, heidän liikkeensä on lisävahinkoa tuottavaa eikä korjaavaa - ja heillä oli pääministeripuolueena jo neljä vuotta aikaa korjata mitä kykynsä riittäisivät korjaamaan. Tulos on jo nähty, vahinkoja syntyi tosi paljon.

Mainonta, jonka poliittinen siipi Kokoomus on, toimii kovin goebbelsmaisesti. Kokoomus käyttää niin totuudelle suoraan vastaista iskusanaa ja mainontaa, että mainosgoebbelsit laskelmoivat sen kirkkaan valheen menevän lävitse riittävän monelle herkkäuskoiselle.

Kokoomukselta on odotettavissa 'korjausliikettä' kohti vielä huonompia tuloksia.

Soininvaara argumentoi hyvin pätevästi että Kokoomuksen johtavinakin poliitikkoina on vääjäämättä aina pelkkiä toisen luokan kykyjä (johtuu siitä että siellä ykkösluokan lahjakkuuksille on aina parempiakin hommia). Se vilttiketju-ominaisuus kyllä näkyy heidän nykyisestä vaalikampanjastaan ja se näkyy heidän neljän vuoden ansioluettelostaan pääministeripuolueena.

 

Uskonnollinen oikeisto käyttää luontaista perustaansa: uskottelua. Toiselta nimeltä vedättämistä.

Kokoomuksen vaalikampanjaan ei kannata uskoa yhtään sen paremmin kuin Kokoomuksen suosiman uskonnon myytteihin.